Skip to main content

AHLI KUMPULAN

 AHLI KUMPULAN UNIT 4 (FALSAFAH PENDIDIKAN KEBANGSAAN & HURAIAN)





NAMA : 'AINUL MARDHIAH BINTI AZAMI

NOMBOR KAD MATRIK : D20231107937



NAMA : WAN KASHIFAH ARIFA BINTI 
             W MOHD JANNATUL ADDNE

NOMBOR KAD MATRIK : D20231107919


NAMA : NURAINI FATEHAH BT MOHD SORIYA

NOMBOR KAD MATRIK : D20231107930



NAMA : EMYLIA LAJIM

NOMBOR KAD MATRIK : D20231107941


NAMA :ELIANNA JUPILIS

NOMBOR KAD MATRIK : D20231107928



Comments

Popular posts from this blog

Pendidikan Di Malaysia: Pendidikan Berterusan

A . Konsep Pendidikan Berterusan Pendidikan berterusan melibatkan tiga peringkat iaitu;                       I. Peringkat Awal Pada peringkat ini, pendidikan yang diperoleh adalah secara tidak formal. Pendidikan tidak formal ialah sejenis pendidikan yang bukan formal atau pendidikan di luar bidang persekolahan. Pendidikan tidak formal berfokuskan aspek-aspek pertuturan, bimbingan agama, asuhan budi pekerti, penjagaan kebersihan dan kesihatan serta perhubungan fizikal. Di rumah adalah tempat permulaan bagi setiap kanak-kanak untuk mempelajari dan menerima pendidikan asas oleh ibubapa atau penjaga dimana pada ketika itu mereka akan mempelajari cara untuk makan, merangkak, berjalan, bertutur, mengenali ahli keluarga dan banyak lagi. Peringkat awal ini amatlah penting kerana, tanpa didikan asas yang diberikan oleh ibubapa, kanak-kanak akan mengalami kesukaran untuk menghadapi hari-hari persekolahan di tadika. Kekurangan asuhan dan kawa...

Elemen Kandungan Falsafah Pendidikan kebangsaan

Peranan Guru Ke Arah Mencapai Matlamat Falsafah Pendidikan Kebangsaan

  Dunia pendidikan sentiasa menjadi tumpuan semua pihak kerana tunjang utama dalam pemerkasaan pembangunan negara dijana melalui keberkesanan sistem pendidikan. Tanpa sistem pendidikan yang komprehensif, sesuatu bangsa atau negara boleh dianggap gagal dalam melaksanakan tanggungjawab kepada rakyatnya. Oleh yang demikian, transformasi dalam pendidikan perlu dilaksanakan supaya rakyat Malaysia mampu bersaing pada peringkat antarabangsa setanding dengan negra-negara lain. Tambahan pula, untuk memperkasakan sistem pendidikan, Pelan Pembangunan Malaysia (PPPM) telah dilancarkan pada 6 September 2013 dengan hasrat untuk meningkatkan status pendidikan negara di mata dunia supaya selaras dan sejajar dengan negara lain seterusnya menjadi penanda aras di peringkat antarabangsa. Dalam usaha mentransformasikan pendidikan negara, tidak dapat dinafikan bahawa sekolah merupakan agen sosialisasi unyuk merealisasikan Falsafah Pendidikan Kebaangsaan. Guru secara tidak langsung menerapkan nilai-nilai...